Zirkonyum Diş Nasıl Yapılır?

07 Şubat 2020
Zirkonyum Diş Nasıl Yapılır?

Zirkonyum diş kaplaması yapımı sürecinden önce hastanın beklentileri ve ağız içi yapısı hakkında bilgi edinilmektedir. Zirkonyum diş tedavisi için gerekli planlamalar yapıldıktan sonra öncelikle zirkonyum dişler hazırlanmaktadır. Bu süreçte ve tedavi aşamasında izlenilmesi gereken adımlar şu şekilde belirlenmektedir:

• Öncelikle hastanın dişleri minimum seviyede aşındırılmaktadır.
  • Ardından kaplamaların hazırlanabilmesi için kişinin ağız ölçüleri alınmaktadır.
  • Hastadan alınan veriler ışığında teknolojik cihazlar kullanılarak tasarım ve üretim işlemi gerçekleştirilmektedir.
  • Üretimi yapılan zirkonyumun üzerine porselen kaplanmaktadır.
  • Hazırlanan kaplamaların diş ile uyum sağlaması için gerekli kontroller ve düzenlemeler yapılmaktadır.
  • Son olarak kaplamalar dişe yapıştırılarak işlem tamamlanmaktadır.

Zirkonyum Diş Kaplaması Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Zirkonyum diş kaplaması tedavi sürecinde dikkat edilmesi gerekenler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Kaplamalarda en önem arz eden husus, kişilerin yüz şeklinin dikkate alınmasıdır. İnsanların yüz şekli birbirinden farklıdır. Bu ayrıntıya dikkat edilmediği takdirde, hastanın kaplamaları yapay bir görünüm oluşturacaktır.
  • Kaplamalar hazırlanırken yüzün konveks yapısının korunması gerekmektedir.
  • Hastanın yaşının diş şekillendirmesi yapılırken göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
  • Kişinin cinsiyeti, diş yapısının değişik olmasına neden olmaktadır. Bu nedenle diş şekillendirilirken hastanın cinsiyetinin göz önünde bulundurulması gerekmektedir.
zirkonyum dis avantajlari

zirkonyum dis cesitleri

Zirkonyum Diş Kaplama Nedir?

Zirkonyum diş kaplaması, doğal diş görünümü ile aynı görünümü sağladığı için oldukça beğenilen ve sık tercih edilen bir diş tedavisi yöntemidir. Tedavide zirkonyum minerali kullanılmaktadır. Ancak bu mineral saf olarak değil, seramiğe dönüşmüş olarak kullanılmaktadır. Zirkonyum diş kaplaması, ışık geçirgenliğine sahiptir. Bu nedenle son derece doğal bir görünüm meydana getirmektedir. Kaplamanın ışık geçirgenliğine sahip olması, diğer porselenlerde meydana gelen matlık probleminin zirkonyum kaplamada yaşanmasını engellenmektedir.

Ayrıca porselen diş çeşitlerine yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Zirkonyum Diş Kaplaması Yapılabilecek Kişiler Kimlerdir?

Zirkonyum diş tedavisi uygulanabilecek kişiler şu şekilde listelenebilmektedir:

• Ayrık dişlerini birleştirmek isteyen kişiler için uygulanabilecek bir tedavidir.
  • Zirkoyum diş tedavisi, dişleri kesilen kişiler için ideal bir tedavi yöntemidir.
  • Metal destekli kaplaması bulunan kişilere uygulanabilmektedir.
  • Kırık dişlerin estetik görünüme kavuşturulabilmesi için kullanılabilmektedir.
  • Diş dolguları düzeltilebilmektedir.
  • Ortodontik tedaviye bir alternatif olarak tercih edilebilmektedir.
  • Madde kaybı nedeniyle dolgu yapılamayan kişiler için uygulanabilmektedir.