Anasayfa » Sıkça Sorulan Sorular
Diş Doktorlarımıza Sorulan Genel Sorular
Diş Çekimi Sonrasında Yapılması Gereken İşlemler Nelerdir?
Çekim yapılan bölge üzerine yerleştirilen tampon kanamayı durdurmak içindir. Bu nedenle yarım saat süre ile ısırılması gerekmektedir. Bunun yanı sıra 24 saat süre ile çok sıcak yiyecekler, alkol, sigara ve asitli içeceklerin kullanılmamasına özen gösterilmelidir. Çekim sonrasındaki gece yüksekçe bir yastıkla yatılmalı ve kesinlikle ağrı kesici olarak aspirin ve benzeri ilaçlar kullanılmamalı, hekiminizin size önerdiği ilaçlar kullanılmalıdır. Eğer cerrahi bir çekim veya zor bir çekim yapıldı ise, çekim yapılan bölgeye dışarıdan aralıklı olarak buz uygulanmalıdır
Kanal Tedavisi Yapılacak Olan Dişlerde Oluşan Belirtiler Nelerdir?
Dişte renk değişikliği, soğuk veya sıcağa karşı aşırı derecede duyarlılık, kendiliğinden özellikle gece başlayan ağrı ve yüzde apse nedeniyle oluşan şişlik, pulpa dokusunda bir problem olduğunu gösteren klinik belirtilerdir.
Dişlerdeki Renk Değişikliği Giderilebilir mi?
Renk bozukluğunun nedeni travma ise dişe önce kanal tedavisi yapılır daha sonra beyazlatma işlemi uygulanır. Renk değişikliği kanal tedavisinden sonra ortaya çıkmış ise diş röntgen çekilerek incelenir. Eğer kanal tedavisinden sorun yoksa beyazlatma yapılır, aksi taktirde önce kanal tedavisi yenilenir daha sonra beyazlatma yapılır.
Laminate kaplama (Laminat Vener) Nedir?
Yaprak porselen de denilen, Laminate estetik sorunları olan ön dişlerde, porselenden hazırlanan tabakanın dişlerin ön yüzlerine yapıştırılması ile yapılan estetik bir uygulamadır. Porselenden yapılan bu kaplamalar ince, yarı geçirgen bir tabakadır. Mevcut bir diş üzerine hassasiyetle hazırlanıp yerleştirilirler. Diş yüzeyinden çok ince bir tabaka kaldırılarak uygulanır. Çok incedir ve metal içermez.
Porselen kaplamaların ömrü ne kadardır?
Porselen kaplamaların bir ömrü vardır. Yapılan porselen kaplamalar yaklaşık 10 yıl kadar sorunsuz olarak kullanılabilir. İyi bir ağız bakımı ile bu kaplamaların ömrü uzayabilir. Eskimiş porselen kaplamalar ağız kokusuna, diş eti çekilmesine ve bu rahatsızlığın sonucunda diş kayıplarına sebep olabilir.
Hangi durumlarda implant uygulamasının yapılması uygun görülmez?
Çenedeki kemik yapısı uygun değilse ve anatomik oluşumlara (sinir, sinüs )zarar verme riski varsa implant yerleştirilmez. Kalp rahatsızlığı olan bireylerde doktoru ile konsültasyona gidilmeden implant uygulanmamalıdır. Kanama –pıhtılaşma sorunu yaşayan hastalarda önlemler alınmadan, sorun giderilmeden implant yerleştirilmemelidir. Kontrol altında olmayan Diabet (şeker) hastalarında, şeker oranı düzenlenmeden, doktoruyla görüşme yapılmadan implant yerleştirilmemelidir. Hastanın sosyo-ekonomik durumu tedaviyi tolere edecek durumda değil ise implant uygulanmamalıdır. Oral hijyeni sağlayamayacak hastalarda implant uygulanmamalıdır.