Diş Telinin Faydaları Nelerdir?

03 Şubat 2020
Diş Telinin Faydaları Nelerdir?

Diş teli tedavisinin faydaları, diş teli tedavisini uygulamayı düşünen kimseler tarafından oldukça merak edilmektedir. Diş teli tedavisi diş sağlığından dolayı sorun yaşayan kimseler ve estetik açıdan elde etmek isteyen kimseler tarafından tercih edilebilmektedir. Diş teli tedavisinin faydaları doğru zamanda kullanılması halinde azımsanmayacak kadar çoktur. Diş telinin başlıca faydaları ise şu şekilde sıralanabilir:

• Diş teli dişlerin arasındaki boşlukların kapanmasını yani dişlerin düzenli bir görünüme kavuşmasını sağlamaktadır.
  • Çarpık dişlerin düzgün bir görüntüye kavuşabilmesi için de diş teli tedavisi uygulanmaktadır.
  • Dişlerin gereğinden fazla birbirine yakın olması halinde de diş teli tedavisi uygulanmaktadır.
  • Dişlerin gereğinden fazla çıkık ya da girintili bir yapıya sahip olması halinde de diş teli tedavisi uygulanabilmektedir.

Diş Teli Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diş teli tedavisi uygulaması, tedaviyi yaptırmayı düşünen kimselerin merak ettiği bir diğer önemli konudur. Diş teli tedavisinin uygulanması, telin uzun süre ağızda duracak olması nedeniyle tedavi adaylarının diş telinden çekinmesine neden olabilmektedir. Diş telinin ağıza yerleştirilmesi ve tedavi süreci şu şekilde özetlenebilir:

• Diş teli tedavisinin uygulanabilmesi için hastanın ağzında çürük diş olmaması gerekmektedir. Çürük diş olması halinde çürükler temizlendikten, temizlenmiyorsa çekildikten sonra diş teli tedavisine geçirecektir.
  • Hastanın ağzında gereğinden fazla diş olması halinde de dişler çekilmektedir.
  • Ardından hastanın ağız içinin genişlemesi için hastanın ağzına ekartör takılmaktadır.
  • Daha sonra hastaya braket takılabilmesi için hastanın ağız içi asitlendirilmekte ve kurutulmaktadır.
  • Ardından diş hekimi diş tellerini teker teker veya toplu halde dişlere yerleştirebilmektedir. Toplu halde yerleştirilme işlemine bonding yöntemi de denilmektedir.
dis teli faydalari

dis teli nasil yapilir

Diş Teli Tedavisinde Yaş Sınırı Var Mıdır?

Diş teli tedavisinde yaş sınırı,yetişkinler açısından olmasa da çocuklar açısından bulunmaktadır. Genellikle diş sorunu yaşayan çocukların ağız sağlıklarının izlenilmesine 7 yaşından itibaren başlanmaktadır. Bu yaştan itibaren ağız sağlığı takip edilen çocuklara 10 yaşında diş teli tedavisi uygulanabilmektedir. Ancak ağız ve diş sağlığı 7 yaşından itibaren takip edilmeyen çocuklarda bu yaş 12’ye kadar çıkabilmektedir. Diş teli taktırmayı düşünen yetişkinler ise herhangi bir yaş kısıtlanmasına tabi olmadan diş teli taktırabilmektedir.

Ayrıca diş beyazlatma nasıl yapılır? Yazımız içerisinden öğrenebilirsiniz.

Diş Teli Tedavisi İyileşme Süresi Ne Kadardır?

Diş teli tedavisinin iyileşme süreci, hastalar tarafından merak edilen bir diğer konudur. Tedavi süresinin uzun olması hastaların çekimser yaklaşmasına neden olabilmektedir. Ancak diş telinin tedavi süreci hastanın diş sağlığına göre farklılık gösterebilmektedir. Diş teli tedavisi 8 ile 30 ay arasında değişen bir sürede tamamlanmaktadır.