Diş Teli Tedavisi

Anasayfa » Diş Teli Tedavisi

Diş Teli

Dişlerimizin düzgün görünümü estetik açısından oldukça önemlidir. Çapraşık olan dişlerde ortodonti tedavisi ile düzgün bir görüntü elde edebilmek mümkün olmaktadır. İzmir’de Diş teli ortodontik bir tedavi türüdür. Erken yaşta uygulandığında çok önemli sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bu tedavi süresinde dişlerle çenenin uyumu sağlanmaktadır.

Diş Teli Süreci

Diş teli taktırmaya karar verdi iseniz bu konuda bir ortodontik tedavi süreci gerektiğini unutmamalısınız. İyi bir ortodontist ile görüşerek diş teli tedavi sürecinizi başlatabilirsiniz. Bu tedavi süreci ile hangi yaşta olursanız olun sağlıklı gülüşlere ve estetik bir görünüme sahip olursunuz.

Diş Teli Uygulaması

Diş teli uygulaması yapılmadan önce dişler çok dikkatli bir şekilde temizlenmektedir. Eğer var ise çürükler giderilerek dişler tele hazır konuma getirilir. Bu aşamadan sonra gerek görülen dişlere tel uygulaması yapılır. Diş teli uygulaması aslında hekimin belirlediği yönde sürekli bir güç uygulaması sistemi ile çalışmaktadır. Burada amaç çapraşık olan dişlerin düzgün bir biçimde sıralanmasıdır. Dişlerin istenen şekli alması sürekli ve hafif bir basınç uygulaması ile mümkün olabilmektedir. Bu basıncı çok dikkatli bir şekilde ayarlamak şarttır. Diş teli dişlere yapışır pozisyondadır ve bunlara braket denir. Braketlere tutturulan tel biraz önce de belirttiğimiz gibi dişlere sürekli ve hafif bir şekilde basınç uygular.

Tel tedavisi fiyatları

Böylece dişler zamanlar arzu edilen pozisyona gelir. Bu tedavinin amacı dişlerin kemik içerisinde hareketini sağlamaktadır. Bu hareket de birkaç gün içerisinde olabilecek bir hareket değildir. Bu nedenle diş teli uygulamasının başarılı sonucunu görebilmek için en az bir sene geçmesi gerekmektedir. Tedavinin bazı dönemlerinde hastadan elastik aparatlar kullanılması önerilebilir. Bu aparatlar lastik şeklinde olup, uygulamaya katkısı oldukça büyüktür. Diş tedavisi yöntemlerinin oldukça ilerlediği günümüzde diş teli uygulaması için hastalara kullanacakları aparatların seçeneği de sunulmaktadır. Bu seçeneklerde cam ya da plastik aparat tercih edebilme seçenekleri bulunmaktadır. Arada fiyat farklı olduğundan bütçenize uygun aparatı seçebilirsiniz.

Ortodonti Tedavisinde Hareketli Apareyler

Hareketli apareyler, akrilik damak bölümüyle ağızda tutunmayı sağlayan tellerden meydana gelmektedir.Hareketli apareyler, hasta tarafından takılıp, çıkarılabilen tarzdadır. Çocuklarda dar çenelerin genişletilmesi sürecinde, basit diş tedavilerinde, tedavi sonrasında pekiştirme amacıyla tercih edilen yöntemlerdendir.

Ortodonti Tedavisinde Fonksiyonel Apareyler

İskeletsel problemler adıyla bildiğimiz alt ve üst çenenin birbirine oranla bozulan yapılarını düzeltmek amacıyla ergenlik dönemi öncesinde, hastaların kolaylıkla takıp çıkartabildikleri özel apareylerdir. Çocuklarda alt veya üst çenenin geride olduğu durumlarda sabit ortodontik apareylere destekle kullanılır.

Diş Teli Uygulaması Ne Zaman Yapılır?

Aslında 7 yaş grubu çocukların ortodontik bir tedaviden geçmesi gerekmektedir. Bu, uygulamanın zamanında yapılarak tedavi sürecinin daha da kısalmasını sağlamaktadır. Bu sayede gelişim sorunları erken yaşta tespit edilerek hem maliyet hem de tedavi süreci azaltılmaktadır. Genel olarak diş teli uygulamasına 10-12 yaş grubundan önce başlanmaz. İl randevu da öncelikle herhangi bir şey yapılmaz ancak alınan röntgenler bir sonra ki randevunun zeminini oluşturmaktadır. Ortodontik tedavide en iyi sonuçlanan tedaviler erken yaş grubunda başlanan tedavilerdir. Bu nedenle 7 yaş grubu muayenesi oldukça önemlidir.

Diş Teli Uygulamasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Diş teli uygulaması oldukça sabır gerektiren bir uygulamadır. Tedavi süreci uzun olduğundan hastaların çabuk sıkılarak tedaviyi tamamlamadan bırakmaları riski bulunmaktadır. Tedaviye başlanmadan önce tedavi süreci diş hekimi tarafından hastayı ayrıntılı bir şekilde anlatılmalıdır. Tedavi boyunca hastanın yapması gerekenler, dikkat etmesi gerekenler ne ise hepsi belirtilmelidir. Hastanın da bu uyarılara uyması gerekmektedir. Tedavinin ilk zamanlarında bir takım ağrılar yaşanabilir. Tele alışma süreci biraz sıkıntılı geçebilir. Bütün bunların hepsi doğal bir süreçtir. Bu süreçte pes etmeden sabırlı bir şekilde tedavinin sonu hayal edilerek beklenmelidir. İlk zamanlar yaşadığınız ağrı zamanla azalacaktır. Tedavi süresince bazı yiyeceklerden uzak durmalısınız. Elma, armut gibi sert meyveler ayrıca kabuklu kuruyemişler gibi dişlerinizin arasına geçebilecek yiyecekler tedavi sürecinizi zorlaştırabilir. Bu nedenle mümkün olduğunca sıvı ya da dişlerinizin temizliğini zorlaştırmayacak gıdalara ağırlık vermeniz gerekmektedir. Jelibon, lokum, çikolata, sakız gibi yapışkanlı gıdalar diş telinizin yerinden oynamasını sağlayabilir. Bu da tedavi sürecinizi uzatarak size daha zorlu bir süreç yaşatabilir. Diş uygulamaları aslında genel olarak süreci sıkıntılı ve maliyeti yüksek olan süreçlerdir. Özellikle diş telinin de süreç uzunluğunu düşünecek olursak bu süreçte diş tellerinizi çok iyi bir şekilde korumanı gerekmektedir. Spor yapıyor iseniz bu süreçte spora ara vermeniz gerekebilir. Çünkü dışarıdan diş tellerinize gelebilecek bir darbe tedavinin tamamen sıfırdan başlamasını ya da tedavide başarısız olunmasını sağlayabilir. Bu nedenle diş uygulaması oldukça hassasiyet gerektiren uygulamalardır. Bu süreçte diş hekiminizin tüm talimatlarına dikkatli bir şekilde uymalısınız. Tedvinin sonunda eğer güzel bir gülümseme istiyor iseniz başlangıçta çok az sıkıntı çekmeniz gerekecektir.