Diş Dolgusu

Anasayfa » Diş Dolgusu
Diş Dolgusu

Sağlıklı bir vücut için ilk adım sağlıklı dişlerdir. Ağız mikropların vücuda giriş yeridir. İzmir’de diş dolgusu fiyatları Bu nedenle dişlerde oluşabilecek bir mikrobik durum ihmal edilir ise iç organlara ulaşan çeşitli hastalıklar yaşanabilir. Bu nedenle diş sağlığı ihmal edilmemelidir. Özellikle de ilerleyen yaşlarda yaşanan diş problemlerinde doktora gidilerek çözüm ve tedavi edilmelidir.

Yetersiz diş temizlenmesi sonucunda dişlerin yapısında bozulmalar meydana gelir. Bu bozulma bir süre sonda dişin çürümesine neden olur. Diş görevini yerine getiremez. Dayanılmaz ağrılar hissedilir. Bunların yanı sıra da diş artık dökük siyah ve kötü bir görüntüye sahip olur. Tüm bunların nedeni yemek artıklarının diş arasında kalarak bakteri oluşturmasıdır. Bu bakteriler dişleri çürütür.

Beyaz diş dolgusu

Sağlıklı bir vücuda sahip olmak ilk başta sağlıklı bir ağız ile olur. Dişlerin sağlığı düzenli ve olması gerektiği gibi temizlenmesine bağlıdır. Aynı zamanda düzensiz beslenme, sigara kullanımı, alkol kullanımı diş sağlığını etkiler. Yetersiz olan diş bakımı sonucu çürüyen dişlere müdahale etmek gereklidir. Çürük dişler sızlama ile soğuk ve sıcağa olan hassasiyet ile kendini belli eder. Bir süre sonra dişte kararma ile ağrı başlar. İyice çürük büyümeden doktora gidilir ise dişin kurtarılması mümkün olur. Hiçbir yapay dişin gerçek dişin yerini tutmayacağı kesindir. Bu nedenle gerçek dişin kurtarılması doktorlar için de ilk düşünülendir.

Diş dolgusu dişlerdeki çürüklerin temizlenmesi ile eksik yerin dolgu yöntemleri ile tamamlanmasıdır. Dişin çekilmemesi için dolgu yöntemi uygulanır. Doldu yapılan bir diş sağlıklı bir diş kadar olmasa da işlevini yerine getirir. Aynı zamanda çürük kısım temizlendiğinden dişteki çürüğün fazlalaşması önlenir. Diş ağrısı da sızlaması da sona erer.

Dolgu Korunması

Dişlerde oluşan çürükler temizlenerek dolgu işlemi yapılır. Yapılan dolgu tedavisi doktorun cila denilen ikinci müdahalesi ile sona erer. Genellikle diş dolgularının garantisi 5 yıldır. Fakat genelleme yapmak gerekirse diş dolgularının ömrü 3 ile 10 yıl arasında değişmektedir. Dolguları korumak için kişilerin mutlaka aşırı soğuk ya da aşırı sıcak tüketimlerine öze göstermeleri gereklidir. Dişlere zararlı olan sigara, alkol ve aşırı kahve kullanımı yapılmamalıdır.

Çürük Dişte Dolgu Tedavisi

Diş dokusu gereği sert bir yapıya sahiptir. Fakat sağlıksız beslenme, düzenli temizlememek, alkol ve sigara kullanımı dişlerde oluşan bakteriler çürümeye neden olur. Sert diş dokusu erimeye başlar. Sıcak soğuk hassasiyeti ile birlikte diş ağrısı hissedilmeye başlar. Bu durumda diş doktorları dişi çekmeden tedavi uygular. Dolgu tedavisi ile diş çürükten arındırılıp temizlenir. Özel üretilen  dolgu maddesi ile dişin erimiş kısmı tamamlanır.

Diş çürüklerinin artması sondasında dişi kurtarmak için kanal tedavisi uygulanır. Diş köküne çürük ulaştığından diş kökündeki sinirler temizlenir. Sonrasında dolgu işlemi yapılır. Kanal tedavisi yapılmadan direk dolgu yapılır ise; dişte gün geçtikçe ağrı devam eder. Dolgu yapılmadan çürük kısımdaki problemin tamamen giderilmiş olması gereklidir.

Dolgu Çeşitleri

Dişe uygulanan dolgu tedavisin, altın, diş renginde veya civa, gümüş, bakır, kalay ve çinko karışımı dolgu şeklinde çeşitleri bulunur. Altın ve porselen dolgu en çok kullanılan dolgu türüdür. Hangi tür kaplama ile dolgu yapılacağı uzman diş doktoru tarafından belirlenir.

Amalgam Dolgu: Gümüş dolgu adı ile de bilinen by dolgu türünde civa, kalay, bakır ve gümüş karşımı kullanılır. Uzun yıllardır kullanılan bu dolgu çeşidinde % 50 civarında civa bulunur. Civa bilindiği gibi zehirli bir maddedir. Fakat dolguda kullanılan civanın sağlığa herhangi bir zararı yoktur. Civanın yapısını bakır ve kalay zararsız hale getirir.

Kompozit Dolgu: Estetik açıdan en çok tercih edilen dolgu çeşididir. Kırılmış çatlamış ve çürük dişlerin düzeltilmesinde kompozit dolgu kullanılır. Özellikle diş renginde bozulmalar meydana geldi ise en kolay çözümdür. Kompozit dolgu uygun fiyatta olması sebebi ile de çok tercih edilir. Kozmetik bir ürün olup dış görünümü ile gerçek diş rengine yakın bir renktedir.  3 yıl ile 10 yıl arasında bir kullanım süresi olup, tek seans uygulama ile yapılır.

Porselen Dolgu: Sipariş üzerine laboratuvarda üretilen porselen dolgu çok fazla tercih edilmeyen bir dolgu çeşididir. Sonradan dişlerin üzerine yapıştırılır. Diş renginde üretilir. Arıca porelen dolgu diş lekelerine karşıda dirençlidir.