Diş Apsesi Nedir, Neden Olur?

20 Şubat 2020
Diş Apsesi Nedir, Neden Olur?

Diş apsesinin oluşumu, her yaştan kişide görülebilen bir diş sağlığı problemidir. Diş apsesi esasında vücudun bakterilere karşı gösterdiği tepkimeler olarak adlandırılabilmektedir. Nitekim apseler ağız içinde çıktığı gibi vücudun farklı bölgelerinde de belirli koşullar altında oluşabilmektedir. Diş apsesi oluşumu ile birlikte hastalarda genellikle ağrı veya kızarıklık gibi şikayetler görülmektedir.

Diş apselerini iki farklı tür altında incelemek mümkündür. Bunlardan ilki dişlerin köklerinde biriken apselerken ikincisi ise diş aralarında meydana gelen apseler olarak ele alınmaktadır. Diş kökü bölgesinde biriken apselerin ortaya çıkmasına genellikle hastanın çürük dişlerini tedavi ettirmemesi ya da diş sağlığı ve bakımına gereken özeni göstermemesi gibi sebepler neden olmaktadır. Öte yandan diş aralarında meydana gelen apseler de günlük diş bakımı yapılmadığında ortaya çıkmaktadır.

Diş Apsesi Belirtileri Nelerdir?

Diş apsesi belirtileri, çok farklı şekilde kendini gösterebilmektedir. Diş hekimliğinde en çok görülen vakalara göre diş apsesi belirtileri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Dişlerde sürekli olarak ortaya çıkan ağrılar,
  • Yemek yerken veya içecek tüketirken dişlerde aşırı hassasiyet oluşması,
  • Yemek yeme esnasında dişlerde meydana gelen ağrılar,
  • Apseye bağlı olarak yüz ve boyunda şişliklerin meydana gelmesi,
  • Ateşlenme
dis apsesi tedavi fiyati

dis apsesi nasil tedavi edilir

Diş Apsesi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diş apsesi tedavi yöntemleri ilk etapta röntgen ve diğer teşhis yöntemleri kullanılarak hastanın hangi tür diş apsesine sahip olduğunu tespit etmekle başlamaktadır. Röntgen sayesinde apsenin hangi durumda olduğu ve aşamasına göre hangi tedavi yönteminin uygulanması gerektiği hakkında detaylı bir yol haritası çıkarılabilmektedir.

Bu bakımdan diş kökü bölgesinde görülen apseler çoğunlukla kanal tedavisi uygulanarak ortadan kaldırılmaktadır. Endodonist uzman hekimleri, kanal tedavisini profesyonel şekilde uygulayarak hastaların diş apsesi tedavisini gerçekleştirmektedir. Ancak vakanın çok ilerlemiş olması durumunda tek başına kanal tedavisi istenen sonuçlara ulaşılmasını mümkün kılmayabilir. Bu durumda cerrahi işlemlerin uygulanması kaçınılmaz olmaktadır.

Hem kanal tedavisinde hem de cerrahi işlemlerde hastanın diş kökünde meydana gelen diş apsesinin tedavisi mümkün olmamaktaysa bu durumda dişin çekilmesi kaçınılmaz olmaktadır. Uzman hekim tarafından hastanın dişi çekilip yerine implant tedavisi uygulanabilmektedir.

Ayrıca diş beyazlatma fiyatı bilgilerine bakabilirsiniz.

Diş Apsesinden Kaçınmak İçin Yapılması Gerekenler

Diş apsesinden uzak durmak için uygulanması gerekenler sayesinde hastalar sağlıklı ve sorunsuz dişlere sahip olabilmektedir. Bunun için sürekli olarak ağız ve diş bakımının yapılması ve ağız temizliğinin aksatılmaması gerekmektedir. Diş apsesi tespitinin erkenden teşhis edilebilmesi için de hataların diş muayenelerini aksatmamaları gerekmektedir.