Çocuk Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

10 Şubat 2020
Çocuk Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çocuklara diş tedavisi uygulanması, süt dişlerinin sürülmesinden itibaren gerçekleştirilir. Süt dişi kontrolü ile başlayan süreç, çocuklarının dişlerinin sağlık yapılarının diş hekimince incelenmesi ve gerekli anlarda tedavi aşamalarının uygulanması ile devam ettirilir. Çocuklarda dişte çürüme, travma, kırılma, apse gibi problemlerin yaşanması halinde, çocuk diş tedavisi yöntemleri kullanımı ile sağlıklı dişlerin oluşturulması sağlanır. Çocuk diş tedavisi çeşitleri, koruyucu özellikli çocuk diş tedavisi, çocuk diş tedavisinde diş çekimi işlemi hakkında bilgiler alt başlıklardan öğrenilirler.

Çocuk Diş Tedavisi Çeşitleri Nelerdir?

Çocuk diş tedavisi türleri şu şekilde sıralanırlar:

• Fluorid verniği uygulaması,
  • Fissür örtücü uygulamaları,
  • Dolgu uygulaması,
  • Kanal tedavisi,
  • Amputasyon işlemi,
  • Dişleri koruyucu ortodontik tedaviler,
  • Çocuklarda oluşan diş eti hastalıklarının tedavileri, çocuk diş tedavisi türleri olarak sıralanırlar.

Bu tedavi çeşitleri arasında yer alan fissür örtücüler, çocukların dişlerini çürük risklerinden korumak amacı ile uygulanır. Fluorid ile gerçekleştirilen tedavi uygulamaları ise çocukların dişlerinin gelişimi için yapılan ve diş minesini güçlendirme sonuçları elde edilen çocuk diş tedavisi adımlarındandır.

cocuk dis tedavisi

cocuk dis nasil yapilir

Koruyucu Özellikli Çocuk Diş Tedavisi Nedir?

Önleyici nitelikli çocuk diş tedavisi, topikal flor uygulaması olarak adlandırılan tedavi tekniğidir. Bu teknik sayesinde, çocukların erken yaşlarda dişlerin çürüme, iltihap, kırılma, mine aşınması gibi risklere karşı koruma altına alınması sağlanır. Çocukların 6 yaşına girdikleri dönede uygulanan topikal flor tedavisi ile ilk çıkan büyük azı dişinin çürüklere karşı korunması sağlanır. Bu tedavi işlemi, ilerleyen yaşlarda daha sağlıklı ve dayanıklı dişlere sahip olunmasını desteklemek amacı ile 6 yaş ile beraber uzman diş hekimlerince gerçekleştirilir.

Ayrıca zirkonyum diş ile ilgili bilgileri inceleyebilirsiniz.

Çocuk Diş Tedavisinde Diş Çekimi

Çocuk diş tedavisinde dişin çekilmesi, ileri çürük düzeylerinin izlenmesi halinde gerçekleştirilir. Çocukların periyodik olarak diş hekimine götürülmemesi halinde çürüklerin ilerlemesi ve diş çürüğünün, dişin canlı olan kısımlarına kadar ilerleme göstermesi halinde, çekim yöntemi uygulanır.

Çürük sebebi ile dişin kemik bölümüne çeneye yansımış olan iltihap gelişimi gözlemlenmesi, iltihap oluşumunun giderilmesi ve ardından diş çekiminin yapılmasını gerektirir. Bu problemlerin yaşandığı dişin yenilenme ve çocuklarda diş çıkma zamanı uzak bir dönemde gerçekleşecek ise çekilen dişin yenine tutucu uygulamaları yapılır. Tutucu uygulamaları ile diş eksilmesi yaşanılan bölümde, çocuk tarafından rahatsızlık hissedilmesi amacı ile operasyon sağlanır. Tutucu uygulaması yapılmasına gerek kalmaması ve çocukların dişlerinin korunması amacıyla periyodik olarak 3 yaştan itibaren çocuk diş tedavisi kapsamında uzman doktor kontrolleri sağlanmalıdır.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 1 YORUM